FANDOM

Katara 312
卡塔拉
Katara
Główne informacje
Pochodzenie

Południowe Plemię Wody

Wiek

14 (w I i II księdze)
15 (w III księdze)
Zmarła (w The Last Airbender: Legend of Korra)

Informacje o wyglądzie
Płeć

kobieta

Kolor włosów

brązowe

Kolor oczu

niebieskie

Prywatne informacje
Przyjaciele

Hakoda, Kya, Kanna, Sokka, Aang, Toph, Zuko, Suki, Appa, Momo, Iroh, Pakku, Order of the White Lotus, Ty Lee, Mai

Wrogowie

Ozai, Azula, Zhao, Long Feng, Dai Li, Yon Rha, Najeźdźcy z południa, Hama

Broń

Water

Magia

magia wody

Informacje techniczne
Ranga

nauczyciel magii wody

Pomocnicy
Pierwsze wystąpienie

The Boy in the Iceberg

Ostatnie wystąpienie

Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang

Dubbing

Katara pochodzi i została wychowana w Południowym Plemieniu Wody przez jej babcię, Kannę. Katara była ostatnią osobą w jej plemieniu, która używała magię wody, przez co nie miała na początku nauczyciela, wiodła normalne życie póki nie odnalazła Aanga w górze lodowej. W poszukiwaniu nauczyciela magii wody Katara i Aang wraz z Sokką udali się na biegun północny. Katara i Sokka zostali bliskimi przyjaciółmi Aanga więc po skończeniu nauczania magii wody towarzyszyli mu i wspierali go podczas uczenia się magii ziemi i magii ognia.

Katara przeżyła dzieciństwo bez swoich rodziców, matkę - Kyę zamordowano, a ojciec Hakoda wyruszył na wojnę. Opiekowała się nią babcia Kanna, zaś Katara opiekowała się swoim starszym bratem Sokką.

Na początku magia wody Katary była bardzo słaba, lecz po znalezieniu zwoju magii wody, oraz po nauczaniu przez mistrza Pakku stała się potężną władczynią magii wody. Następnie została nauczycielką Aanga.

Gdy wojna się skończyła, Katara i Aang założyli rodzinę i urodzili syna - Tenzina.

Historia Edytuj

KatarasMotherKya

Matka Katary - Kya.

Urodziła się w zdewastowanym Południowym Plemieniu Wody. Wszyscy magowie wody zostali uwięzieni i złapani, więc obrona plemienia była słaba, a najazdy Narodu Ognia coraz częstsze.

Gdy Katara była młoda, Południowi Najeźdźcy zaatakowali ponownie jej plemię wody, gdyż uzyskali informacje, że w plemieniu został jeden mag wody. Magiem wody, oczywiście, była Katara. Najeźdźcy rozpoczęli bitwę i zastraszyli ludzi, że jeżeli nie znajdą maga wody, zniszczą całe plemię. Gdy dotarli do pewnego namiotu zobaczyli Kyę - matkę Katary. Ta, przyznała się, że umie tkać wodę. Zrobiła to dla bezpieczeństwa swojej córki i całego plemienia. Śmierć matki odcisnęła na nich wielkie piętno - Katara czuła się teraz wraz z Sokką odpowiedzialna za plemię, gdyż jakiś czas później ich ojciec wyruszył na wojnę.

Żyjąc w plemieniu złożonym wyłącznie z kobiet, dzieci i starszych, Katara dorastała szybko. W młodym wieku przejęła większość zadań, które były do wykonania w jej plemieniu. Starała się być dla Sokki jak matka. Później, sam przyznał, że gdy myśli o matce, w głowie widzi tylko postać Katary. Przez to, że wiele przeżyła miała silny charakter.

Przypisy

  1. Angielski dubbing
  2. Polski dubbing

Więcej z Fandomu

Losowa wiki