FANDOM

"Nie było mnie kiedy mordowali mój lud, teraz będzie inaczej."
— Aang w "The Siege of the North, Part 1"

Aang w Ba Sing Se
安昂
Aang
Główne informacje
Pochodzenie

Nomadowie Powietrza; Południowa Świątynia Powietrza

Wiek

112 (biologicznie 12 w dwóch pierwszych księgachAvatar: The Last Airbender

113 (biologicznie 13 lat) w księdze Ognia

166-167 lat (biologicznie 66-67) w The Last Airbender: Legend of Korra

Zmarły

Informacje o wyglądzie
Płeć

mężczyzna

Kolor włosów

czarny (zwykle zgolone)

Kolor oczu

szary

Prywatne informacje
Przyjaciele

Gyatso, Katara, Sokka, Toph, Zuko, Suki, Appa, Momo, Iroh, Bumi, Tenzin

Wrogowie

Ozai, Azula, Zhao, Long Feng, Dai Li

Broń

żywioły

Magia
Informacje techniczne
Ranga
Pomocnicy
Pierwsze wystąpienie

The Boy in the Iceberg

Ostatnie wystąpienie

Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang

Dubbing

Avatar Aang, Nomad powietrza, Avatar. Jego poprzednikiem był Avatar Roko, zaś następczynią Avatar Korra. Jest głównym bohaterem serialu. Jest także jedynym Avatarem i jedną z kilku osób które opanowały magię energii.

Przed początkiem serii, Aang był zamrożony w górze lodowej na 100 lat. Przez czas jego nieobecności, Naród Ognia rozpoczął wojnę i przejął kontrolę nad wszystkimi innymi narodami, oraz wymordował Nomadów Powietrza, co czyni Aanga ostatnim Nomadem Powietrza. Zadaniem Aanga było skończyć wojnę, przywrócić pokój między narodami oraz zabić Władcę Ognia Ozaia. Po pokonaniu Ozaia Aang związał się z Katarą i razem założyli rodzinę. Po jakimś czasie urodził im się syn - Nomad Powietrza Tenzin.

Historia Edytuj

Aang baby.png

Aang jako dziecko

Aang w wczesnej młodości został oddany do mnichów w Południowej Świątyni Powietrza przez swoich rodziców. [3] Jako Nomad Powietrza podróżował dużo po świecie. Podczas swojego dzieciństwa Aang był zamieszkały, wychowywane, oraz uczony w swoim domu w Południowej Świątyni Powietrza pod czujnym ogiem mnicha Gyatso. Gdy Aang skończył 6 lat on i reszta Nomadów Powietrza wybrali się do Wschodniej Świątyni Powietrza gdzie każdy wybrał sobie latającego bizona na kompana. [4] Aang bardzo szybko się uczył, w wieku 6 lat był lepszy niż jego starsi koledzy, zaś w wieku 6 lat był tak dobry, jak jego nauczyciele magii powietrza.

W dalszym ciągu dużo podróżował (najwięcej do innych Świątyn Powietrza), ale także do Królestwa Ziemi, między innymi do Omashu, gdzie poznał swojego nieco ekscentrycznego przyjaciela - Bumiego. W związku z niepokojącymi posunięciami Narodu Ognia, sugerującymi wojnę, Nomadowie Powietrza poinformowali o tym, że jest Avatarem w wieku 12 lat. Aang czuł się zasmucony z swojego statusu, gdyż zamiast bawić się z przyjaciółmi musiał dalej ćwiczyć magię powietrza.

Następnie, po nauczeniu wszystkich podstawowych rzeczy, Aang został wysładny do Wschodniej świątyni powietrza by nauczyć się reszty magii powietrza z dala od Mnicha Gyatso. Gdy Aang przypadkiem usłyszał o tym, uciekł na swoim latającym bizonie - Appie. Chwilę po ucieczce on i jego latający stwór natrafili na sztorm, zostali wtrąceniu do wody przez falę. Aang, by uratować siebie wszedł w Stan Avatara i użył kombinacji magii wody z magią powietrza by zamrozić siebie i Appę. [5]

Księga I: Woda Edytuj

Ep1-43.png

Aang w górze lodowej, która została częściowo zniszczona przez Katarę

Sto lat później, Aang został wyciągnięty z góry lodowej przez Katarę i Sokkę z Południowego Plemienia Wody.[6] Został on szybko wykryty przez księcia Zuko, który chciał złapać Aanga i zabić go, by jego ojciec Ozai odwołał jego banicję z kraju. Rozpoczęli oni poszukiwania mistrza magii wody, który mógłby ich uczyć.

Podczas pomagania pewnemu miastu, Aang przeszedł do Świata Duchów, gdzie spotkał Fanga - smoka Avatara Roko[7], który powiedział mu, by udał się na wyspę Narodu Ognia, gdzie mogliby spokojnie porozmawiać podczas zimowego przesilenia. Gdy dotarł tam, Roko ostrzegł go przed zbliżającą się kometą Sozina, która daje magom ognia niewyobrażalną siłę i moc.

Roko nakazał Aangowi nauczyć się wszystkich czterech żywiołów do końca lata, do czasu kiedy kometa nadleci, w przeciwnym razie nigdy nie zostanie przywrócona równowaga we wszechświecie. Gdy Aang został schwytany przez Zhao, Zuko pod postacią Niebieskiego Ducha uratował go i wypuścił, gdyż chciał złapać Aanga sam, nie mógł pozwolić, by ktoś zrobiłto przed nim.

Gdy grupa przybyła do Północnego Plemienia Wody, Aang w końcu znalazł mistrza, który mógłby go uczyć - mistrza Pakku, niestety, Pakku nie zgodził się uczyć Katary, gdyż w jego plemieniu istnieje tradycja, która zakazuje kobietą używania magii wody do walki, jednak Katara przekonała go i razem z Aangiem zaczęła się uczyć.

Sielanka kończy się, gdy Zhao (wtedy już admirał) wydał rozkaz ataku na Północne Plemię Wody. Gdy Aang dowiaduje się o tym, pragnie poprosić o pomoc oceanu i księżyca - La i Tui. Jednakże jego ciało zostało "skradzione" przez Zuko. Przyjaciele Aanga wyruszają na ratunek. Jednak admirał Zhao dociera do Północnego Plemienia Wody i zabija ducha księżyca - źródło mocy każdego maga wody. Jednak po jakimś czasie sytuacja zostaje zażegnana a Aang uczy się magii wody pod okiem Katary.

Księga II: Ziemia Edytuj

Aang struck.png

Aang został zastrzelony błyskawicą przez Azulę gdy był w stanie Avatara

Aang i inni zostali eskortowani niedaleko Omashu w Królestwie Ziemi. Chcieli dotrzeć do tego miasta, gdyż żył tam Bumi - osoba, która mogła nauczyć Aanga magii ziemi. Pomoc oferuje im pewien generał, który chce pomóc Aangowi wchodzić i wychodzić z stanu Avatara kiedy chce. Plan niestety nie udaje się, a drużyna Aanga została zaatakowana prez genereła i jego żołnierzy. Po wygranej decydują się na podróż do Omashu na własną rękę. [8]. Gdy tam dotarli, dowiedzieli się, że od jakiegoś czasu miasto to jest pod kontrolą Narodu Ognia. Gdy Momo przypadkowo zabiera syna gubernatora Omashu, Azula i Aang chcą dokonać zamiany - dziecko za Bumiegp. Jednak, wszystko okazuje się spiskiem i Aang walczy z Azulą - młodszą siostrą Zuka, która także chce złapać Avatara.

Gdy Aang przelatywał nad bagnami, miał wizję w której widział śmiejącą się dziewczynę i dzika.[9]

Grupa udaje się do innego miasta na turniej magii ziemi, by znaleźć dobrego nauczyciela, znajdują tam ślepą dziewczynę jednak nie zgadza się ona na uczenie Aanga magii ziemi. [10]

Aang i reszta dowiadują się potem, że należy ona do rodziny Bei Fongów, których symbolem jest dzik. Gdy odnajdują jej dom, dowiadują się, że jej rodzice nie wiedzą o jej zdolnościach, następnie Toph wbrew woli jej rodziców dołącza do Aanga i zamierza uczyć go magii ziemi. Ziemia jest przeciwnym żywiołem do powietrza, przez co ma on trudności w opanowaniu tego żywiołu. Na drodze do Ba Sing Se znajdują bibliotekę Wan Shi Rong, która znajduje się pośrodku pustyni, gdzie dowiadują się oni wartościowej informacji - magowie ognia tracą swoją moc podczas zaćmienia słońca. [11] Tracą jednak oni Appę, który został porwany i sprzedany przez magów piasku.

Po dotarciu do Ba Sing Se Aang odkrywa, że miasto to nie jest takie, jakim sobie je wyobrażał, prawdziwa władza nie jest w rękach króla Ziemi, lecz w rękach jego pomagiera - Long Fenga, który ma pod kontrolą tajną policję Dai Li Po odnalezieniu Appy Aang dostaje wiadomość od guru, który ma nauczyć go kontrolować stan Avatara, jednak, by to osiągnąć, musi porzucić swoje uczucia do Katary. [12] Aang postanawia tego nie robić i wraca do miasta, dowiaduje się, że miasto jest już pod kontrolą Azuli.Aang używa stanu Avatara by pokonać Zuko i Azulę, jednak ta druga strzela w niego piorun a on upada. Umarłby, gdyby nie to, że Katara uleczyła go wodą ze źródła, którą zebrała z Południowego Plemienia Wody. [13]

Księga III: Ogień Edytuj

Avatar Tornado.png

Aang używający wszystkich żywiołów przeciw Ozaiowi

Przez kilkanaście tygodni Aang był w śpiączce. Po przebudzeniu się, drużyna Avatara przygotowywała się do Inwazji, która miała nastąpić w dniu czarnego słońca. W międzyczasie Zuko najął morderca do zabicia Avatara - Iskru Iskru Bum Ziom. W dzień zaćmienia nie udało im się pokonać Ozaia, gdyż zatrzymała ich Azula.

Następnie, drużyna Avatara udała się do Zachodniej Świątyni Powietrza, gdzie spotkali Zuko, który zgodził się uczyć Aanga magii ognia.

Gdyż Aang był pacyfistą, ciężko było mu zabić Ozaia, jednakże, nie musiał tego robić, gdyż Lwiożółw nauczył go magii energi, która pozwala przejąć czyjąś moc, lub ją zablokować. Aang zdecydował użyć jej, by odebrać Ozaiowi magię ognia. Po wszystkim Aang i Katara uwiecznili swoją miłość pocałunkiem.

Po wojnie Edytuj

Znane jest jedynie to, że jakiś czas po wojnie, Aang i Katara założyli rodzinę i urodził im się syn - Tenzin. Po 55 latach Aang zmarł.

Osobowość Edytuj

Aang Fury.png

Aang po stracie Appy wpadł w furię.

Aang w pierwszych dwóch księgach był miłym i przyjaznym dzieckiem, które kochało zabawę. Jednakże, gdy dowiedział się, że jest Avatarem, stracił chęć do życia z powodu ciągłej nauki, więc uciekł. Kocha zwierzęta i naturę. Często podczas podróży podziwiał krajobrazy i bawił się z egzotycznymi zwierzętami, jest on także wegetarianinem.

Stara się nie używać przemocy wobec ludzi, jest pacyfistą. Także, gdy miał zabić władcę ognia Ozaia, czuł, że nie może zabić człowieka, nie ważne jakim by był. Użył jednak magii energii i obyło się bez rozlewu krwii.

Po stracie Appy Aang stracił równowagę. Był ciągle zdenerwowany i często popadał w furię. Krytykował wszystkich, choć chcieli mu bardzo pomóc. Jednakże gdy odnalazł swojego ukochanego bizona do jego życia znowu wkroczyła radość.

Miał on straszne wyrzuty sumienia przez to, że uciekł od mnicha Gyatso. Obwiniał się za wojnę i za wszystkie złe rzeczy, które zdarzyły się podczas jego nieobecności. Z czasem jednak uzmysłowił sobie, że nie może się nad sobą użalać i naprawić zło, które rozpętało się podczas, gdy go nie było.

Moce Edytuj

Magia Edytuj

Jak większość ludzi w świecie Avatara, jedną z główych 'broni' Aanga jest zaklinanie żywiołów. Z racji, że jest on Avatarem, panuje nad wszystkimi czterema głównymi żywiołami. Może on także zaklinać wiele żywiołów na raz. [14] Mimo tego, że wielu Avatarom nauka wszystkich żywiołów zajmuje kilkanaście lat, Aang musiał to zrobić w ciągu jednego roku, co sugeruje jego wielki talent w tej dziedzinie.

Jest on także najmłodszym Avatarem, który zdobył moc wszystkich żywiołów. (gdy to zrobił, miał 13 lat, a wszyscy inni Avatarowie zostali poinformowani o swoim statusie w wieku 16 lat). Nigdy nie zostało pokazane, by Aang umiał leczyć inne osoby, używać magii krwi, magii piasku czy magii metalu. Możliwe, że nie nauczył się tego, lub nauczył się później, gdy seria się skończyła.

Magia powietrza Edytuj

Air Swipe.png

Aang jest jedynym żyjącym mistrzem magii powietrza

Na początku serii Aang był już mistrzem magii powietrza, co czyni go najmłodszym, który zdobył ten tytuł (w większości mnichowie zyskują ten tytuł w wieku 35 lat). Ponieważ to jest jego 'naturalny' żywioł radzi sobie z nim najlepiej i najczęściej go używa. Potrafi on tworzyć tornada, oraz przenosić ciężkie obiekty i ludzi przez magię powietrza. Używa on magii powietrza głównie do obrony, lub zatrzymywania przeciwników, rzadko do ataku. Gdy nie walczy, używa magii powietrza w codziennym życiu, np. do latania.

Magia wody Edytuj

Water pressure 002.png

Fala wodna stworzona przez Aanga

Na początku przewyższał on mocą Katarę, gdyż nauczył się magii wody przed oryginalną serią, gdy jednak uczyli się razem u mistrza Pakku, ich moc była równie mocna. Katara została mistrzem magii wody Aanga do końca serii. Mimo, że Aang bardzo dobrze włada wodą, używa jej najrzadziej w walce. W przeciwieństwie do Katary, Aang nie nauczył się uzdrawiania ludzi za pomocą magii wody.

Magia ziemi Edytuj

Aang earth arm.png

Aang miewał trudność w uczeniu się magii ziemi

Ponieważ Ziemia jest przeciwieństwem Powietrza, miał on od początku wielkie trudności w używaniu tego żywiołu. Jego mistrzynią magii Ziemi była Toph. Po tym, gdy musiał uratować Sokkę, przekonał się do tej magii i została ona drugą najczęściej używaną magią (po magii powietrza). Używał on jej głównie do chronienia się przed przeciwnikami, ale także często do samej walki. Gdy jest w stanie Avatara potrafi przenosić nawet największe kamienie i odłamy. Jednakże, Aang nie nauczył się magii ziemi do końca - co powiedziała Toph w odcinku "The Phoenix King".

Magia ognia Edytuj

Aang Sun Warriors.png

Aang w końcu przekonał się do magii ognia i nauczył się jej od smoków

W "Księga I: Woda" Aang uczył się magii ognia tylko od mistrza Jeong Jeong, jednak, gdy podczas treningu zranił Katarę ogniem, postanowił, że nigdy nie wróci już do niej.

Po zaakceptowaniu Zuko jako mistrza magii ognia, Aang poznał prawdziwe przeznaczenie magii ognia od smoków - Ran i Shaw. Przestał się niej bać i zaczął trenować. Nie minęło dużo czasu, gdy Aang stał się na prawdę dobry w zaklinaniu ognia. Gdy walczył z Ozaiem, używał on potężnej magii ognia (głównie dlatego, że przelatywała wtedy Kometa Sozina). Aang nie nauczył się zaklinać błyskawicy.

Magia energii Edytuj

300px-Energybending.png

Aang używający magii energii przeciw Ozaiowi

Był on jedną z kilku osób które opanowały magię energii - pozwala ona na zablokowanie czyjegoś Chi, w czego rezultacie można komuś odebrać moc, lub ją przejąć. Magia energii była pierwszą magią, która istniała w świecie Avatara, z niej wyodrębniły się inne.

Aang jest jedną osobą, która używała magii energii w serialu.

Związki Edytuj

Główny artykuł: Związki Aanga

Rodzina Edytuj

  • Katara - żona
  • Tenzin - syn, mag powietrza
  • Korra - reinkarnacja
  • Roko - poprzednie wcielenie
  • Kya - córka Katary i Aanga, mag wody
  • Sokka - szwagier
  • Hakoda - teść
  • Bummi - syn, w późniejszym czasie mag powietrza

Galeria Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki